Subscribe to our RSS Feeds
Hello, this is a sample text to show how you can display a short information about you and or your blog. You can use this space to display text or image introduction or to display 468 x 60 ads and to maximize your earnings.

Bila Rindu (Ruffedge)

0 Comments »

Di keheningan malam
Termenung ku berseorang
Tak lena mata dipejam
Terdengar suara terngiang
Suara merdu yg di sayang
Bagai kau di depan mata
Ku capai tapi tak kena
Sukarnya memendam rasa
Ingin ku luahkan kata


Bila rindu
Terkenang mu sayang terasa sayu
Syahdunya jiwa ku bila malam makin kelam
Jauh terbang diri ku melayang
Aku rindu
Sentuhan mu ku rasa sayu
Inginkan jiwa mu selubungi jiwa ini
Bawa ku dalam pelangi
Melepasi batas diri ini

Jauh angan ku lena
Ku rasa kita bersama
Kau bawa daku kesana
Ke alam kisah yang lama
Kenangan didalam jiwa
Bila terjaga semula
Disisi ku kau tiada
Sukarnya ku pendam rasa
Inginku luahkan semua.. ooooo..

Sesungguhnya kita mestilah.
Wujudkan sefahaman dan hormat menghormati
Ikhlas kasih
Seperti antara kita akan
Bertemu semula

Awan yang mencas semesta
Menyampaikan pesan kesunyian dikala sendirian
Kesepian menyelubungi hari-hariku
Disajikan dalam doa-doa rindu
Yang menanti kau datang dan pergi
Seperti mimpi-mimpiku fantasiku
Bukan dongeng lagi yang sayup kedengaran
Disisi cuping di setiap corong
Lorong yang lohong
Benar ku tak bohong
Bila hati menyanyi..


Banyak kenangan yang dapat kita ungkaikan semula melalui lagu ini,.,memang perasaan rindu ini kalau dah ada dalam hati, memang tidak dapat ditahan...rindu kepada ayah ibu, adik beradik, saudara mara, rakan taulan, sahabat sekekiling dan juga 'special one'....hampir setahun tak balik kampung..jadi rindu sangat2 dengan keluarga...hampir setiap hari membuat panggilan pun tidak dapat memecahkan kesunyian dalam hati...sudah lebih tiga minggu aku bekerja di sebuah restoran...untuk mengisi masa2 lapang yang ada kununnya, namun semuanya tak beerti kerana semakin aku bekerja, semakin aku kurang masa untuk melayan karenah kawan2..jadi mungkin dalam minggu2 akan datang, aku akan berhenti juga..bukan tidak tahan...tapi sudah berada di penghujung sem ni, aku nak jumpa balik kwn2 lama aku dan berbaik dengan semua orang.. tak salah kan...lagu ruffedge ini mengingatkan aku kembali bagaimana suatu ketika dahulu, aku memang sgt rapt dgn kwn2 aku..suka beramah mesra...tapi sekarang?? lalu depan mata aku pun aku tak dapat nak tegur balik sahabat2 aku tu...tapi hati kecil sentiasa memanggil nama mereka.. itulah rindu namanya..tak apa la sahabat, mungkin bukan ini masa yang sesuai...adala tu nanti..time will tell...

2:09 PM

0 Responses to "Bila Rindu (Ruffedge)"

Post a Comment

Hornbill (Our Pride Bird)

Hornbill (Our Pride Bird)