Subscribe to our RSS Feeds
Hello, this is a sample text to show how you can display a short information about you and or your blog. You can use this space to display text or image introduction or to display 468 x 60 ads and to maximize your earnings.

1st Day at New York...bukan la...

0 Comments »
First day....

11 Sept '09 (mcm hari peringatan serangan wtc, new york je kan..) - sy sahut cabaran seorang sahabat sy yg menginginkan sgt sy bekerja bersama dia di sebuah restoran...sy ok ja..bukan sekadar ingin mencari duit, tp mencari pengalaman, dan 'impian hidup' utk masa akan datang. Banyak yg mendorong sy untuk tidak berasa segan berada di sana..bekerja sambil belajar dan belajar sambil bekerja...yang lain 'rahsia' la..cinta dan cita2 pun kena kejar juga kan.ehe.. kita kena bersyukur dengan apa yg kita dah perolehi skrg.. hari pertama sy ok je..cuma bz skit time nak berbuka puasa tu..then kena layan perangai 'pelanggan yg kurang asam' skit..ehe..normal la kan...

sy mengaku yg sy nda pernah pun diberi kesempatan oleh ibu bapa sy merasai kepahitan hidup semenjak kecil lagi tp sya anak yg 'degil'.. masa kecil2, sy curi kesempatan utk bangun awal dan ikut pak cik menoreh getah (sebelum g sekolah lg tu..ehe..).. pastu ikut kawan memancing ikan kecil di sawah padi, mencari buah2an dalam hutan sampai lewat petang..kununnya utk survive..ehe..best juga la masa kecil2 sy dulu..dewasa skit, sy ikut cousin sy pusing satu negeri sarawak m'gunakan lori..yg ni minta izin org tua..lori telur la..ehe..penat memang penat bekerja memerah keringat sebegini.....lundu>bau>kuching>sri aman>sarikei>sibu>bintulu>miri dan patah balik.. pjlanan 2 hari...pastu sy pernah juga bekerja sbg buruh binaan sementara..tanpa pengetahuan siapa2..memang nakal....tp cukupla merasai nya dgn hujan panas selama seminggu..pastu kat hotel, restoran, kedai mekanik, supermarket, kebun lada, sawah padi dan pernah juga menjadi pemandu pelancong..ehe..org ukraine ni bila dh bbahasa inggeris memang payah difahami.. dulu masa di tingkatan 6, bapa suruh g sekolah baik2, tp sempat lagi angkut kwn pergi dan balik dr sekolah guna van (perodua rusa)..ehe..wang saku tambahan.. sy juga ikut pak cik2 pergi memburu binatang ke hutan2 tebal smpai 2 hari perjalanan..kalau salah kena tembak, abis la sy..seram juga dlm hutan tebal...tau2 la kt swk tu..byk binatang buas..pernah juga menyelam mencari ikan, udang, ketam dan siput di dasar sungai (lubuk) dn ternampak 'bujang senang' yg bsaiz sederhana besar...bukan nk buat 'dekk' je..nk lari pun mcm tak sempat..jd teruskan la menyelam bersebelahan dgn buaya itu. janji ikut pantang larang. (ngena simpai rangki ke diberi keling ngagai peturun aki ku suba kaban)...byk ikan..kalau kwn2 nk rasai pengalaman sebegini, jom ikut sya balik kampung....byk perkara sya rahsiakn drpd org tua sy sebab jiwa sy memberontak kalau asyik duduk di rumah..ehe..nak buat kerja jugakkkk... ;) skrg, sy lebih suka jln2 makan angin kat tpt tinggi..bukit fraser la..genting highland la, cameroon lg.. pulau pangkor bkali-kali dah..nasib baik semester last ni sy jumpa balik 'kwn lama' sya..dia setuju lg tu klau sy ajak dia jln2 jauh..next destination, melaka kot..tpt paling best dilawati...ehe.. kalau luar negara, tak cukup duit la..cukupla dua tiga kali 'buang' duit bapa..ehe..


Hope i can see u once again....S..

Skrg sy lama x rasai pengalaman sebegini semenjak masuk UPSI..mcm2 dh berubah..bukan la kejutan budaya...hidup di sini sama je dgn di swk..ehe...cuma dulu sya 'suka racing'..sini x ble la.. kununnya nk jd cikgu, byk yg kena ikut AuKu.. jadikanlah kehidupan kita ni seceria mungkin.. mana boleh muram2....p campak kat sungai bernam tu perasaan yg emosional..ek eleh..tk nak layan la..ehe...kena jadi profesional skitt la beb...campuraduk emosi ni tak leh la...

jd..bertindaklah sekarang sebelum semuanya terlambat...guna masa sebaik mungkin..sya dah bazir setahun masa sya demi 'sesuatu yg sememangnya sy takkan dapt namun dijadikan pengajaran bg sy..'..hanya orang tertentu yg tahu...ehe.. no.3 & 7 are the lucky no of mine..u know why??? next episode yea...byk lagi pengalaman yg sy mau kongsi dgn rakan2..

-kepada kwn2 yang nak balik ke kpg masing2, selamat sampai di destinasi yg ingin ditujui...- sy pun nk ajak 'kwn' sy tu jln2 makan angin je...bye..

from,
-life is beautiful...
11:55 AM

0 Responses to "1st Day at New York...bukan la..."

Post a Comment

Hornbill (Our Pride Bird)

Hornbill (Our Pride Bird)