Subscribe to our RSS Feeds
Hello, this is a sample text to show how you can display a short information about you and or your blog. You can use this space to display text or image introduction or to display 468 x 60 ads and to maximize your earnings.

Weekly Prayer Focus : Sex

0 Comments »
Scripture:

"You are to be My holy people." Exodus 22:31

The People:

Again this week, let us pray for the people of Haiti. While there are many needs in the world, the people of Haiti have lost over 100,000 people in the last few weeks to a tragic earthquake. Please pray that the love of God would be poured out on Haiti and that the survivors would be fed and cared for and that they would all come to know the love of God in Jesus Christ.

Prayer Focus:

We are to be holy to the Lord. One key way for this to happen in our lives is for us to ask God to keep us pure sexually.

Sex is a powerful attraction. In marriage blessed by God, it can be a great blessing. But outside of marriage we must be very careful. The Bible teaches that sex is only for marriage. That means if you are not married you must not have sexual relations with one another. If you are married, you may only have relations with your wife or husband. The Bible is very clear on this. When Jesus came to earth, He gave an even stronger teaching. Jesus said that if you even looked at a woman with the intent of lusting after her, it was as if you had committed adultery with her.

Then who can be pure? We must be honest and say all of us have sinned in some way in thought, word, or deed before the Lord. But there are two pieces of great news! First, the wonderful news is that Jesus Christ died for our sins. When we accept Jesus Christ as our Lord and Savior and sincerely ask forgiveness of our sins, God cleanses us from all unrighteousness. We are clean before God. Second, God has sent His Holy Spirit who will live in our lives and give us the power to stand against sin in our lives. So whether it is sexual temptation or any other kind of sin, God is greater than the sin and He will give us the power in our lives to stand against sin.

One final word: with God's strength, stand against temptation. If you know that a certain place or person will tempt you to do evil, it is a good idea stay away from that person or place. "Bad company corrupts good morals." God gives us the power, but He also expects us to use common sense. If the fire is too hot, keep your hand away from it and you will not be burnt. Ask God for wisdom and for His power and He will help you and He can enable you to have great victory.

So, this week, let us pray that

  • God will help all of us -- you and me -- be pure and holy and keep away from sexual sin

  • God will help you stand strong against sin and avoid temptation

  • God will help our friend Paul have a successful operation this week and emerge in good health

THANK YOU so much for your prayers for our staff and volunteers here at Global Media Outreach. We need so much your prayer support! You play a key and vital role in helping reach the world for Jesus Christ.

May God bless you,

Your friends at Global Media Outreach



7:07 AM

My new jeep..

0 Comments »


Terasa bagai sangat boring duduk di rumah sewa tanpa ada apa2 permainan selain game dalam laptop..jadi stan pun g la ekspo yang diadakan setiap malam berdekatan pekan Selama..ternampak pula satu permainan yang amat menarik hati..hobi stan la ni..kat rumah stan ada la kereta mainan adik tp banyak yang dah rosak... Sebenarnya kereta mainan di atas adalah salah satu alat bantu mengajar stan di sekolah. Kombinasi kemajuan teknologi dari segi elektroniknya dapat menimbulkan minat pelajar untuk mengetahui dengan lebih mendalam mengenai fungsi setiap komponen elektronik termasuklah perintang2, kapisitor2, transistor, litar bersepadu dan juga penggunaan radio dalam alat kawalan jauh..sambil2 mengajar tu, petang2 boleh la stan main kereta mainan stan kat tmn...benda yang simple cam ni kan boleh dijadikan hobi...

-dulu stan main dash yankuro je..-
10:06 PM

Bila Rindu..

0 Comments »



-Special for someone--ahaha..it's true--
6:20 PM

Sempadan ke sempadan..

0 Comments »
Malam semalam stan g Kulim, Kedah jap..saja2 makan angin..tapi pada waktu malam ja..8 orang..7 guru pelatih dan sorang adik guru pelatih, lepasan SPM...Stan tak la bimbang sangat sebab ada dua adik beradik tu anak kepada Ketua Polis Selama..pemandu kita orang boleh tahan la.. nasib baik dia sedar ada beberapa belas ekor lembu menghalang jalan, tak la berlaku kemalangan..jalan p sana bengkang-bengkok menyusuri ladang kelapa sawit..

kita g sana nak makan malam..ada la tu..ikan beberapa ekor, sup ekor ikan, sotong goreng, kailan dan mcm2 lagi...kita share la..ehe..RM11 sorang..puas hati..ada kelas ..kurang dari setengah jam g sana kalau dari Selama, Perak...cam ni la hidup stan.belajar kat sempadan Selangor-Perak, buat praktikum kat sempadan Kedah-Perak,..rumah keluarga stan di Sarawak pun kat sempadan Sarawak-Indonesia..Daerah Lubok Antu...jadual pengajaran stan dah pun disediakan oleh Cikgu Saralah..Subjek Kemahiran Hidup Bersepadu Tingkatan 1A1, 2A2 dan 3A2 manakala subjek Sains Pertanian Tingkatan 4v1..boleh tahan la ni nanti..bengkel besar gak..peralatan pun lengkap..stkat skrg, stan suka bermain dengan arnab dan burung puyuh..comel...

-cinta antara sempadan stan-
5:16 PM

Istana baru ku...SEKUGA..

1 Comments »

" Hye cikgu.." begitulah kata-kata yang disertai dengan senyuman pelajar-pelajar aku di SMK Kubu Gajah, Selama. Sekolahnya agak besar dengan 4 blok gergasi yang disambungkan oleh jambatan konkrit dan juga susur gajah. Pemandangannya amat luas sekali apabila terpandang ke arah bukit-bukau yang dipenuhi dengan pokok kelapa sawit. Sekolah yang boleh memuatkan hampir 2,000 pelajar hanya mempunyai 305 orang murid sahaja dengan 29 orang guru. Padang yang luas dan dewan MPV yang besar serta datarannya yang cantik memukau mata yang memandang...banyak lagi kemudahan yang terdapat di sekolah ini...latihan mengajar akan bermula 2 minggu lagi..minggu depan masih buat rancangan orientasi sekolah...di sini lah aku belajar cara memulakan hari-hari sebagai guru pelatih..setiap hari pada minggu ROS ni aku diberi tanggungjawab untuk incharge 2 waktu pembelajaran. Tingkatan 1 - 5 je kat skolah ni... Banyak lagi yang ingin dikongsi sebenarnya tapi waktu tidak mengizinkan..ada kerja kena bagi beres dulu..kejap lagi nk btolak ke tg.malim..nak tengok kalau2 kat Khar ada buat hari terbuka ke tidak..jom jumpa di sanaaaaa...!!!!



-Stanley SMK Kubu Gajah, Selama, Perak-
6:10 PM

Tiada lagi....

2 Comments »
Tiada lagi aku di sana,
jangan kau cari aku..
tiada pun di kedai easy corner..
tiada pun di blok 2..
tiada pun di dobi khar..
tiada lagi dalam bas..

Ku tinggalkan kenangan di sana..
berlalu biarlah berlalu..
ku akan selalu nyanyikan lagu..
untukmu sahabat sejatiku...

Bukan ku pinta jauh2 begini..
namun apakan daya..

Burung terbang kerana sayapnya...
ikan berenang kerana siripnya..

Ada alasan semua ini..
nanti aku ceritakan segalanya padamu...

Alangkah indahnya kehidupan..
bila kau ada di depan mata..
tapi...yang itu tak mungkin akan di depan mata..
di hati susah dikenang..

Kecewaku dulu tetap di hati..
takkan terubat walau kau peluk aku sekalipun..
yang aku ingini sudah tiada lagi..
yang aku elakkan pula terjadi..

Mungkin aku salah cara..
salah ertikan ayat2 itu..
tak pandai berbahasa...
tapi budi dikata boneka....

Kini...
yang tiada lagi tak mungkin terganti..
kalau terganti tiada lagi seperti yang dulu..
inilah balasan terhadap yang ikhlas...

Tangisku dalam hati..
biarkanlah..dia sudah pergi...
jauh sekali..

China ke Indonesia ku carimu..
tak jumpa2..mungkin di Eropah..
kalau di sana, absolutely u dah jauh berubah...
jauh sekali...

11:16 AM

Hornbill (Our Pride Bird)

Hornbill (Our Pride Bird)