Subscribe to our RSS Feeds
Hello, this is a sample text to show how you can display a short information about you and or your blog. You can use this space to display text or image introduction or to display 468 x 60 ads and to maximize your earnings.

Lagenda bertemu lagenda...

2 Comments »
Dah lebih seminggu dah aku berada di Sarawak..perjalanan hidup yang agak sukar..bukan apa, banyak juga barang yang dibawa balik lebih2 lagi pakaian, laptop, gitar, dan hadiah2 yang kwn bagi..sesampainya di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching, Uncle Christopher terus menjemputku tapi abg ku sudah lewat tiba di lapangan terbang tersebut..ahahaha..nak lawan ngan Uncle Christ mana boleh..kereta dia lagi laju.. ingatkan aku dan abg aku terus balik ke Sri Aman, tapi aku faham kerjaya abg ku macam mana sibuknya..terpaksalah aku bermalam satu malam di Kuching..kena juga check-in kat Grand Continental Hotel..barulah selesa nak rehat2kan badan..dah la semalaman aku berjaga di LCCT, KL, tak juga sampai2 di rumah sendiri..2 hari perjalanan..terima kasih kpd akram dan wan cenna kerana ambil berat..juga kepada apai ( hafiz ydp) dan syahir (nydp khar) kerana membantuku mengangkat barang masuk ke dalm bas... uhu..takutke nak mengajar di Sarawak nanti??? wakakaka...tak la jauh sgt, cuma kdg2 tu, kita kena pandai cari pengangkutan awam yang sesuai..kalau nak mengajar di kawasan pedalaman, contohnya kawasan Kapit ke, Sebuyau ke, Lubok Antu ke..kena la pakai byk kenderaan transit..bot lagi tu..ataupun firefly pun boleh..hah..yang tu kalau di bhgn miri atau bintulu... Skrg. aku tingal di daerah Lubok Antu, dekat ngan Batang Ai..hampir 45 km dari Bandar Sri Aman.. cam biasa la.. rindu plak nak hantar entry..skrg aku lebih selesa pergi ke cc untuk layari internet..laju dan murah..uhu..



Masa cuti seminggu lepas, aku dan bapa pergi ke kebun buah di Semilang, Sri Aman..banyak juga buah2an yang dah boleh dipetik.. sempat lagi tengok kambing2 yang semakin membesar.. nanti aku uploadkan sekali gambar2 kambing2 yang comel tu..uhu..dan 'haiwan2' lain..ehe.. dah terubat rindu di hati ketika dapat bersua kembali dengan kaum kerabat keluarga dan juga bersemuka dgn 'kekasih hati'..tapi takkan sama dengan 'seseorang tu'..ehe..pastu sempat juga lihat lagenda merahku yang dah banyak dicalar dan dirosakkan oleh adik ku..tak pe..sabar itu penting..ada rezeki nanti, boleh la aku repair balik..lebih baik ianya dalam keadaan yang original kan..

Buat masa ni, aku nak usahakan tanah keliling rumah untuk pertanian..kecil2an je cukup la dulu..ni kat kawasan persimpangan jalan ke Lubok Antu..datang la nanti kalau nak tengok.. tanah masih boleh dirawat lagi walau rata2nya tanahnya berpasir..pekan L.A jauh la dari rumah..hampir 50 km lebih..baik aku tanam sendiri sayuran..rumah aku kecik je..ehe..

Perjalanan hidup kita masih jauh lagi..teruskanlah berusaha dan jgn pernah berputus asa..jangan ada perkataan 'malas' dalam kamus hidup..utk kwn2 semua, kalau ada umur yang panjang, kita akan bertemu lagi..sms je ye..(+6013-4646214)..call pun boleh..jangan sia2kan hidup..selagi ada peluang, selagi itu kita curi kesempatan untuk memperbaiki apa yang kurang dalam diri..bye..!!

-Great Efforts Make Great Life-

-Stanley@Sri Aman-
6:29 PM

2 Responses to "Lagenda bertemu lagenda..."

syahir Mohamad Says :
December 4, 2009 at 7:06 AM

hai..
rindu kat u..
heheh.. sapa nak belanja makan I makan lagi..
u duk umah jgn nakal2... heheh..

Stanley James Peter Says :
December 5, 2009 at 12:33 AM

jumpa.. mesti rindu ngan kwn2 semua, gurau senda semuanya tetap ingatan..janji persahabatan kita ikhlas..

kat swk tak boleh la nakal2..ehe..kena tunjukkan yang kita ni betul2 dah matang kat orang tua..

thanks syahir for calling me..tq so much..

Post a Comment

Hornbill (Our Pride Bird)

Hornbill (Our Pride Bird)